Verbeter je teamprestaties
Hogere productiviteit en winstgevendheid? Minder personeelsverloop? ‘Human skills’ helpen je team om beter met elkaar te verbinden, communiceren en samenwerken.
Ontwikkel de ‘human skills’ van je team met:

Emotionele intelligentie
Emoties zijn een natuurlijk onderdeel van de mens. Iedereen heeft emoties. Of we het ons nu wel of niet realiseren, onze emoties beïnvloeden ons elke dag. Ze hebben invloed op onze omgeving, zowel op het werk als in ons persoonlijke leven.
Wat is emotionele intelligentie?
Emotionele Intelligentie (EI) is een set competenties die ons helpen om emoties bij onszelf en anderen beter waar te nemen, te begrijpen en te managen. Ze helpen ons om intelligent te reageren op onze emoties en er effectief gebruik van te maken. Deze vaardigheden zijn net zo essentieel als intellect (IQ) bij het bepalen van het succes in je werk en je persoonlijke leven.
Jouw vermogen om je emoties te begrijpen, je ervan bewust te zijn en te begrijpen hoe ze van invloed zijn op de manier waarop je je gedraagt en met anderen omgaat, verbetert je intermenselijke vaardigheden en helpt je uiteindelijk gelukkiger en succesvoller te zijn op je werk.
Waarom is emotionele intelligentie belangrijk?
Studies hebben aangetoond dat een hoog niveau van emotionele intelligentie een grote rol speelt in een succesvolle loopbaan, je mentale gezondheid en je persoonlijke en professionele relaties. Een hoger niveau van emotioneel intelligent gedrag op je werkplek is ook het beste tegengif tegen werkstress en het opbouwen van je veerkracht.
Lees hieronder meer over hoe je je emotionele intelligentie kunt verbeteren of E.I. in je organisatie kunt ontwikkelen.
EMOTIES HOREN WEL THUIS OP DE WERKVLOER…
EN WIJ MOETEN ONZE TEAMS HELPEN HUN EMOTIES TE BEGRIJPEN.
Weet jij hoe jouw mensen zich nu voelen?
In 2016 publiceerde Harvard Business Review een artikel met de titel Manage Your Emotional Culture. Het artikel gaat over het onderscheid tussen Cognitieve Cultuur en Emotionele Cultuur. Wat blijkt uit onderzoek? Emotionele Cultuur wordt zelden zo doelbewust gemanaged als Cognitieve Cultuur – of helemáál niet gemanaged. Vreemd, als je bedenkt dat organisaties met een hogere emotionele intelligentie meetbaar beter scoren op productiviteit, winstgevendheid en personeelsverloop.
Emotioneel intelligente teams:
- Communiceren effectiever met elkaar
- Hebben een groter probleemoplossend vermogen
- Hebben een sterkere intrinsieke motivatie
- Zijn beter in staat om met conflicten om te gaan
- Werken effectiever met elkaar samen
- Zijn door hun mensgerichtheid in staat om langdurige, diepgaande relaties te creëren (zowel met klanten als met collega’s)
De grote vraag is nu: waarom werken niet meer organisaties aan het managen van hun emotionele cultuur?


Krijg direct inzicht in de emotionele cultuur van je team
Vraag nu de gratis de Emotional Culture Index aan!
Als je begrijpt hoe je team zich voelt, hoe ze zich idealiter zouden willen voelen en waar de hiaten zitten, dan kun je er pas iets aan doen. Weten hoe jouw team zich voelt en wat ze nodig hebben, helpt je om de juiste beslissingen te kunnen nemen op het gebied van L&D, training, teamontwikkeling en de werkplekcultuur. Zo kun je de beter geïnformeerde keuzes maken in tijden van onrust, zoals organisatorische herstructureringen of tijden van financiële tegenslagen.
De Emotional Culture Index van Genos is de meest directe en impactvolle manier om emotionele cultuur te meten. De index meet drie verschillende dingen om te helpen bepalen of ervaren emoties al dan niet moeten veranderen.
De Emotional Culture Index meet:
- Emoties die mensen hebben ervaren
- Emoties die mensen verwachten te ervaren
- Ideale of gewenste niveaus van emoties
Je ontvangt niet alleen een gratis maatwerk enquête en rapportage voor jouw team of organisatie, maar ook een vrijblijvend persoonlijk gesprek van 60-90 minuten met een gecertificeerde Emotional Intelligence Practitioner. Zo kun je de informatie in de juiste context plaatsen.
De Emotional Culture Index helpt jou om te blijven streven naar een werkplek die je met recht ‘a great place to work’ kunt noemen!
Testimonials




Ik werk voor:







Lees en luister meer over Teams
en ontdek welke tips jij kunt toepassen in je eigen bedrijfscultuur!
Gezonde grenzen creëren op het werk
Heb je ooit het gevoel dat je werk tot aan het plafond opgestapeld lijkt? Vraagt je leidinggevende je om de …
Feedback geven aan je leidinggevende, zonder je relatie naar de klote te helpen
Feedback geven aan je leidinggevende voelt vaak alsof je je weg probeert te vinden door een mijnenveld. Tóch zouden veel …